Kihirdették az iskolai tanulást segítő módszerek vizsgálatát célzó pályázat nyerteseit

15 kutatási tervet támogat 12 hónapon keresztül az MTA annak az új programnak a keretében, amelyet még ősszel hirdetett meg Lovász László elnök. A tanórákon alkalmazott eredményes oktatási módszerek elemzésének és új eljárások fejlesztésének előkészítésére kiírt pályázat iránt nagy volt az érdeklődés: 88, témáját tekintve rendkívül változatos pályamű érkezett be. Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának tagjaiból álló zsűri december 9-i ülésén döntött az 50 millió forintos támogatási keret elosztásáról.

A pályázatokat a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottságának tagjaiból álló zsűri 2014. december 9-i ülésén bírálta el. A beérkezett pályázatokat általában magas színvonalúnak ítélte a zsűri, amelynek elnöke Csépe Valéria (MTA TTK AKK) akadémikus volt.

Az MTA TTK Agyi Képalkotó Központ munkatársai (Honbolygó Ferenc és Maróti Emese) is részt vesznek az MTA elnöke által meghirdetett szakmódszertani fejlesztési program egyik támogatott pályázatában. A pályázatot Nemes László Norbert, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem docense és a Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézet igazgatója vezeti, és címe: “Új modellek az aktív ének-zene tanításhoz – az ének-zene tanítás módszerének megújítása a Kodály-koncepció eredeti szellemében”. A pályázat célja a zenei nevelésről, a zeneoktatásról való szakmai- és közgondolkodás, valamint a zenepedagógiai szemlélet megújítása úgy, hogy az a valódi kodályi hagyományokat új, a 21. századi igényekhez és lehetőségekhez illeszti mind pedagógiai és tudományos szempontból.

 

Megjelent: MTA Hírek, 2014. december 16.

Teljes hír itt olvasható: http://mta.hu/mta_hirei/kihirdettek-az-iskolai-tanulast-segito-modszerek-vizsgalatat-celzo-palyazat-nyerteseit-135568/

2014-12-16T12:37:50+00:00 2014. december 16.|Aktuális hírek|
X