Fülöp Márta

Elérhetőségek

Telefonszám: +36 1 382 6814
Intézet: Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet
Csoport: Társadalom és Kulturális Pszichológiai Kutatócsoport
Iroda: D4.07.A
Beosztás: kutatócsoport-vezető

Önéletrajz

SZEMÉLYES ADATOK

Név: Dr. Fülöp Márta
Jelenlegi pozíció (főállás): Tudományos tanácsadó, Csoportvezető

Munkahely: MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet Társadalom és Kulturális Pszichológiai Csoport 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.
Telefon: +36 1 382 6814
E-mail: fulop.marta@ttk.mta.hu                                                             

TANULMÁNYOK

1980 Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológus diploma (Oklevél száma: 1356/1980)

1995 “A versengésre vonatkozó tudományos és implicit elméletek” kandidátusi értekezés, MTA

1998 Felnőtt Klinikai és Mentálhigiéniai Szakpszichológus, Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem

2001 Pszichoterapeuta Szakvizsga, Országos Szakvizsgabizottság

2006 Habilitáció. Eötvös Loránd Tudományegyetem

2009 Egyetemi tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem

2015 MTA Doktora

KUTATÓI POZÍCIÓ

19811983 Tudományos segédmunkatárs
19831989 Gyermekgondozási segély
19891992 Tudományos segédmunkatárs
19921997 Tudományos munkatárs
1997 – Tudományos főmunkatárs
2010-2013 Tudományos igazgató
2013 -2015 Tudományos főmunkatárs
2015- Tudományos tanácsadó

DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

1980 Akadémiai Díj, “Személyiségfejlesztő kiscsoportok a művelődési hátrány csökkentésére” című téma keretében írt tanulmányra
20002003 Széchenyi Professzori Ösztöndíj
2004 Tiszteletbeli Professzor, Tianjin Normal University, Institute for Psychology, Kína
2002, 2003, 2004, 2005, 2006 „Legjobb külföldi előadó”, Brunel University, Department of Human Sciences, Cross-Cultural Psychology Master of Science Course, London, UK
2009 „Legjobb konferencia előadás” Díj (Best Paper Award). The 3rd International Conference on Advanced and Sytematic Research – ECNSI-2009. November 12-14, Zadar, Horvátország.
2012 Gordon Allport Intergroup Relations Prize, The Society for the Psychological Study of Social Issues (Michelle Gelfand, University of Maryland, USA és munkatársaival közösen)
2013 Scientific Award of Excellence in Research – ISCTE- University Institute of Lisbon, CIES-IUL, Lisbon, Portugal a Robin Goodwinnel és munkatársaival (2012) közösen publikált tanulmányért
2013 Sapere Aude Díj, kiemelkedő kutatási tevékenységért, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógia és Pszichológiai Kar
2018 Ranschburg Pál Emlékdíj, Magyar Pszichológiai Társaság

KUTATÁSI TÁMOGATÁS

1990-1991 MTA Soros Alapítvány, Társadalomtudományi ösztöndíj „A versengés szociálpszichológiája” című kutatásra
1991-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása”A rivalizáció jelenségének szociálpszichológiai vizsgálata…” című kutatásra
1993-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása “A magyarországi zsidó identitás szociálpszichológiai sajátosságainak feltárása” című Dr. Erős Ferenccel, (MTA Pszichológiai Intézet) folytatott kutatás 1994-1995 Wilhelm and Martina Lundgrens Scientific Foundation “The Phenomenography of Literary Understanding” című Prof. Ference Martonnal (University of Göteborg, Svédország) és Maj Asplunddal (University of Göteborg, Svédország) folytatott kutatásra
1995-1996 Országos Kiemelésű Társadalomtudományi Kutatások “A serdülő és ifjú korosztály versengéssel kapcsolatos nézetei a politikai változások tükrében”
1997-1998 The Magnus Bergwall Foundation “Situated cognition and Learning and the Japanese concepts on learning” prof. Ference Martonnal, Göteborgi Egyetem, Svédország
1999-2003 Országos Tudományos Kutatási Alap: “ A versengésre vonatkozó nézetek a társadalmi-politikai változások tükrében, kultúrközi összehasonlításban” ( T 029876)
1999-2002 British Council és Magyar Ösztöndíj Tanács “A vállalkozásra való felkészítés és az állampolgáriság közötti interakció Angliában és Magyarországon” Prof. Alistair Ross, Merryn Hutchins, University of North London és Ian Davis, University of York, valamint Berkics Mihály, MTA Pszichológiai Intézet közreműködésével.
Projektvezetők: Ian Davies és Fülöp Márta
2000-2003 Johann Jacobs Foundation “Adolescents and Young Adults Concepts on Competition
2002-2003 Academic Competition in Hong Kong: Comparative and Developmental Perspectives. Prof. David Watkins-sal. Small Project Funding Program, University of Hong Kong
2000-2003 Brit Tudományos Akadémia, Magyar Tudományos Akadémia, Szlovén Tudományos Akadémia: Teachers’ professional and personal discourses in the area of competition and cooperation: A comparative study of the UK, Hungary and Slovenia.
Témavezetők: Dr. Fülöp Márta, Dr. Alistair Ross (Metropolitan University, London) és Marjanca Pergar Kuscer (University of Ljubljana)
2002-2005 Brit Akadémia: Integrating Migrants across Europe: Optimizing Support Networks for Political, Psychological and Educational Adjustment in Six Western, Central and Eastern European Nations.
Projektvezető: Robin Goodwin, Brunel University, London
2002-2005 Megismerési és viselkedési folyamatok időskorban: döntés, versengés, újdonságészlelés és a változó társadalmi körülmények. (NKFP 2002,5/0071)
Projektvezető: Czigler István
2003-2004 A versengés és együttműködés mint tanulási motivácó és társas készség az iskolában. Oktatási Minisztérium.
Projektvezető: Fülöp Márta
2004-2007 A konstruktív versengés családi és intézményes szocializációja a kisgyerekkortól a fiatal felnőttkorig különös tekintettel a győzelem és vesztés kezelésére. OTKA (T46603).
Projektvezető: Fülöp Márta
2004-2007 A versenyképesség egyéni, intézményes és társadalmi determinánsai. NKFP 5/049/2004)
Projekt vezető: Fülöp Márta
2007-2009 Social Capital within the Visegrad Context: cooperation and competition seen by the future generation of business people. International Visegrad Fund.
Projektvezető: Márta Fülöp
2007-2010 Is citizenship education necessary? Investigation of teachers’ and students’ ideas related to citizenship education. Direction General de Investigacion Cientifica y Tecnica (CSE J2007-64719/EDUC) Projekt vezető: Prof. Alejandra Navarro, Autonomous University of Madrid, Spain
2009-2013 A szabálytartó és a szabályokat nem betartó versengés személyiségbeli, életkori, szituatív és kulturális meghatározói OTKA (K 77691).
Projektvezető: Fülöp Márta
2010-2012 Az együttműködve versengő európai állampolgár TÁMOP – 4.2.1/B-09/1 KMR- 2010-0003.
Elemi alprojekt vezetője: Fülöp Márta, Fő projekt: Európai Léptekkel aTudásért, ELTE
2013-2016 „Öregedés a versengő társadalomban: a kockázatvállalást kísérő pszichofiziológiai folyamatok” című OTKA (K 104332) pályázat.
Projektvezető: Molnár Márk
2015-2019 The individual, situational and sociocultural determinants of psychologically and somatically healthy competition. OTKA (K-111 789)
Projektvezető: Fülöp Márta
2016-2019 Youth Activism, engagement and the development of new civic learning spaces. Leverhulme Foundation. Anglia.
Projektvezető: Ian Davis, University of York, Anglia

KÜLFÖLDI ÖSZTÖNDÍJAK, MUNKAMEGHÍVÁSOK

1992 Prof. Ference Marton meghívására a Göteborgi Egyetem Nevelési és Neveléskutatási Intézetében 1 hónapon át Vendégkutató
1993 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 1 hónapos finnországi ösztöndíj
1993 Wenner-Gren Center, Stockholm 1 hónapos vendégkutatói ösztöndíja a prof.Ference Martonnal folytatott közös kutatás elősegítésére
1994 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 1 hónapos finnországi ösztöndíj
1994 “Recent Development of Qualitative Research” című 1hónapos nemzetközi workshop, University of Göteborg, Svédország
1996-1997 Japan Foundation 1 éves kutatói ösztöndíja a “Concepts on Competition in Japan” című kutatásra Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Sendai, Japan
1996 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csere egyezménye keretében 2 hetes finnországi ösztöndíj
1997-1998 „Lindzey Fellow” 1 éves kutatói ösztöndíj a Center for Advanced Study in Behavioral Sciences-ben, Stanford, USA
1999 Az MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes finnországi ösztöndíj
2001 Az MTA és a Kínai Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes kínai ösztöndíj
2004 Faculty of Sociology and Social Psychology, Kansai University, Osaka, Japán, vendégprofesszor 5 hónapra
2004 Az MTA és a Kínai Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes kínai ösztöndíj
2005 Freie Universitet, Berlin, Németország, 1 hetes vendégkutatói meghívás
2007 Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education, 2 hetes vendégprofesszori meghívás az spanyol Oktatási Minisztérium „Excellence Programjának” keretében
2007 1 hét vendégprofesszor, University of Gdansk, Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
2008 1 hét vendégprofesszor, 2nd Summer School „Appreciating Diversity”, University of Gdansk, Lengyelország
2008 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2009 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2010 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2010 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, University of Rome, La Sapienza, Roma
2010 Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education, 10 napos vendégprofesszori meghívás az spanyol Oktatási Minisztérium „Excellence Programjának” keretében
2011 9 nap vendégoktató Erasmus keretében, University of Gdansk, Lengyelország
2011 9 nap vendégoktató Erasmus keretében, Autonomous University of Madrid, Spanyolország
2012 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2012 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, University of Rome, La Sapienza, Roma
2013 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2013 1 hónap vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
2014 4 hét vendégoktató (március/október) S. Toraighyrov State University, Pavlodar, Kazahsztán
2014 8 nap vendégoktató Erasmus keretében Faculty of Pychology, University of Vienna, Ausztria
2014 1 hónap vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
2015 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2015 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
2016 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2016 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
2017 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
2017 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, University of Vienna, Bécs
2017 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
2018 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína

KÜLFÖLDI PARTNERREL FOLYTATOTT KÖZÖS KUTATÁS

1993-1995 “Az irodalmi megértés fenomenográfiája” című közös kutatás prof. Ference Martonnal a Göteborgi Egyetem Nevelési és Nevelési Kutatások Intézetének professzorával
1993- 1995 “Anyák versengése” címû közös kutatás a Turkui Egyetem, Finnország, személyiséglélektan professzorával, Pirrko Niemele-vel
1993-1995 “Tanárok felfogása a versengésrôl” című közös kutatás a Joensuui Egyetem, Finnország nevelési professzorával Anna Raija Nummenmaaval
1997-1998 “Situated cognition and the Japanese concept on learning” prof. Ference Martonnal a Göteborgi Egyetem Nevelési és Nevelési Kutatások Intézetének professzorával
2000-2002 British Council és Magyar Ösztöndíj Tanács “A vállalkozásra Való felkészítés és az állampolgáriság közötti interakció Angliában és Magyarországon” Prof. Alistair Ross, Merryn Hutchins, University of North London és Ian Davis, University of York, valamint Berkics Mihály, MTA Pszichológiai Intézet közreműködésével
2000-től Prof. Barry Schneiderrel, Department of Psychology, University of Ottawa, Kanada: Kanadai és magyar egyetemi hallgatók versengéssel kapcsolatos nézetei
2000-től Prof. Michael Bond, Chinese University of Hong Kong, Department of Psychology és prof. Kwok Leung-gal, City University of Hong Kong, Department of Psychology:A szociális axiómák és a versengéssel kapcsolatos nézetek kapcsolata
2000-től Prof. Sharon Reimel Carrasquel-lel, Department of Psychology, University of Simon Bolivar, Venezuela: A szociális axiómák és a társadalmi tapasztalatok összefüggése magyarok és venezuelaiak között.
2000-2002 Xie Xiao-Fei, Department of Psychology, Beijing University, Kína Megosztás és együttműködés kínai és magyar óvodások között
2002-2003 Darja Kobal, Department of Psychology, University of Ljubljana, A versengés és az önbecsülés összefüggése
2001-2003 Prof. David Watkins, University of Hong Kong: Hong-kongi és magyar diákok nézetei a versengésről
2001-2002 Michele Gelfand, University of Maryland, USA. Cultural tightness and loseness
2002-2003 Prof. Murari Regmi, Department of Psychology, Tribhuvan University, Kathmandu, Nepal. Nepalese students concepts on competition.
2002-2004 Christine Roland-Levy (Renee Descartes University, Paris): “A gazdasági versengéssel kapcsolatos attitűdök magyar és francia középiskolások körében”; Fülöp Márta (MTA Pszichológiai Intézet) vezetésével
2002-2003 Prof. Shoji Tsuchida-val (Kansai Univeristy, Osaka, Japan) Japán és magyar diákok versengésre vonatkozó asszociációi: a versengés jelentése a két kultúrában
2004-2005 Prof. Kan Zhang és Yiner Ya (Institute for Psychology, Chinese Academy of Sciences) A gazdasági versengéssel kapcsolatos attitűdök magyar és kínai középiskolások körében
2003-2004 Prof. Monika Sieverding, Freie Universitet, Berlin, Németország „A versengésre vonatkozó nézetek német-magyar összehasonlításban” valamint „ Az ideális férfira vonatkozó nemi sztereotípiák” német magyar összehasonlításban.
2004-2005 Prof. David Matsumoto (San Francisco University, USA) „Az érzelemnyílvánítások jelentősége különböző kulturákban
2004-2005 Prof. Anna Laura Comunian (University of Padova, Olaszország) „Az erkölcsi nézetek összefüggése a megküzdéssel különböző kultúrákban
2004 Prof. Xuejun Bai és Shi Fengyan, Tianjin Normal University, Kína: A gazdasági versengés percepciója kínai egyetemisták között
2004 Anne Marie van Den Dries, Katho Business School, Brugge, Belgium A gazdasági versengés percepciója flamand egyetemisták között
2006 Ilya Garber, Department of Economic Sociology, Saratov State Socio- Economic University, Russia
2008 – Representation of citizenship: a British-Hungarian comparison. Prof. Ian Davis-szel, University of York, UK
2008 – Motivated Identity Construction in Cultural Context, prof. Vivian Vignoles, University of Sussex, UK
2009- Families across cultures, James Georgas, University of Athens, Greece
2009- Self-concept and social comparison: cross-cultural comparison between Japanese and Hungarian, Prof. Susumu Yamaguchi, University of Tokyo, Japan
2012- Shame and Guilt through a Cross-cultural Lens. Prof. Johnny Fontaine, Ghent University, Belgium., Prof. Klaus Scherer, chair for Emotion Psychology, University of Geneva, Dr. Mia Silfver-Kuhalampi, University of Helsinki, Finland
2013- Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling and non-‐smiling individuals. Kuba Krys. Institute of Psychology, Polish Academy of Sciences
2014- Psychology on the street. Prof. Michele Gelfand, University of Maryland, USA
2015- Body image, appearance and self-presentation in the workplace, Prof. Silvana Greco, Freie Universitet Berlin, Germany
2015- Consumer Culture Values, Identity Processes, Mindfulness, and Well-being. Dr. Helga Dittmar, Dr. Vivian Vignoles, University of Sussex, UK
2018 Moral Foundations on Immigration Attitudes in the U.S., U.K., and Hungary. Leda Nath, UW-Whitewater (U.S.A.), Nick Pedriana, UW-Whitewater, (U.S.A.), Christopher Gifford, University of Huddersfield (U.K.), Jim McAuley, University of Huddersfield (U.K.)

KLINIKAI KÉPZETTSÉG

1986-1992 Pszichoanalitikus jelölt
1991-tól Pszichodráma pszichoterapeuta, Magyar Pszichodráma Egyesület
1992-től Részvételi jogú pszichoanalitikus jelölt, Magyar Pszichoanalitikus Egyesület
1997 Klinikai és Mentálhigiénés szakpszichológus. Országos Szakvizsga Bizottság.
2001 Pszichoterapeuta szakvizsga. Országos Szakvizsga Bizottság.
2011 Pszichoanalitikusan Orientált Pszichoterapeuta cím. Magyar Pszichoanalitikus Egyesület  

KLINIKAI TEVÉKENYSÉG

19891990 Klinikai gyakorlat, OORI Tündérhegyi Pszichoterápiás Osztály
19941996 Pszichoterápia, KÚT Pszichoterápiás Rendelô

EGYÉB ELKÖTELEZETTSÉGEK

Korábbi elkötelezettségek:
19891991 Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Körének titkára
19891991 Országos Tudományos Kutatási Alap szakmai albizottságának tagja
19911995 Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Körének elnöke
19992000 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network 11-18 éves korosztályon belül folytatott kutatások nemzetközi bizottságának tagja
20002002 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network 11-18 éves korosztályon belül folytatott kutatások nemzetközi bizottságának elnöke
20002002 Magyar Pszichológiai Társaság elnökségi tag
20032006 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network European Citizenship Masters Degree Curriculum Development
20002003 Magyar Pedagógia szerkesztőbizottsági tag
20042005 Policy Advisory Committee of the International Association of Cross-Cultural Psychology, bizottsági tag
20002014 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Academic Network elnökségi tag,
20002008 Magyar Pszichológiai Társaság, Szociálpszichológiai Szekció Elnöke
20002008 Magyar Pszichológiai Társaság vezetőségi tag
20032009 Tudományetikai Bizottság, MTA Pszichológiai Kutatóintézet, elnök
20062008 International Association for Cross-Cultural Psychology, vezetőségi tag
20052011 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Academic Network. Research in Citizenship Education and Training for Research Students Strand, elnök
2005-2015 Pszichológia folyóirat szerkesztőbizottsági tag
2006-2015 Magyar Pszichológiai Szemle szerkesztőbizottsági tag
2007-2011 European Network for the Study of Globalisation (ENG) alapítótag
2007- 2012 International Children and Communication Congress and International Children’s Film Festival and Congress, tudományos tanácsadó testület és tudományos bizottság tagja
2008-2012 International Association for Cross-Cultural Psychology, Főtitkár helyettes
2008-2012 Akadémiai Kutatóhelyek Tanácsa, Társadalom-, Közgazdaság és Humántudományi Bizottság, Tag.
2008-2012 Harry and Pola Triandis Doctoral Dissertation Award Committee, Elnök
20092012 COST (Cooperation in Science and Technology) ACTION IS0801Cyberbullying: coping with negative and enhancing positive uses of new technologies, in relationships in educational settings, Vezetőségi Tag
2009-2017 Egyesített Pszichológiai Kutatásetikai Bizottság. Bizottsági tag.
2010-2010 Egyesített Pszichológiai Kutatásetikai Bizottság. Elnök.
2011-2013 Országos Tudományos Kutatási Alap, Pedagógiai Pszichológiai Albizottság, Bizottság tagja
2011-2014 European Centre for Research in Identity and Citizenship igazgatója a Children’s Identity and Citizenship in Europe Socrates Academic Network-ön belül
2012-2015 MTA Akadémiai Kutatóintézeti Tanács Társadalom-, Gazdaság- és Humántudományi Szakbizottság, Elnök
2012-2016 International Association for Cross-Cultural Psychology, vezetőségi tag, Európa képviselője
2013-2017 ISCH COST Action IS1210 Appearance Matters: Tackling the Physical and Psychosocial Consequences of Dissatisfaction with Appearance, az Management Committee tag, Education Working Group elnöke
2014-2017 Children’s Identity and Citizenship in Europe, Jean Monnet Network, vezetőségi tag
2015-2017 ELTE Etikai Bizottság, tag

Jelenleg:
Hazai és nemzetközi folyóirat szerkesztő/szerkesztőbizottsági tag
2015-2020 Magyar Pszichológiai Szemle, főszerkesztő
2015-től Magyar Pedagógia, szerkesztőbizottság
2004–től Citizenship Teaching and Learning, szerkesztőbizottsági tag, társzerkesztő
2004–től European Psychologist, szerkesztőbizottsági tag
2009-től Napredak (Pedagógiai Elméleti és Gyakorlati Folyóirat, Zágráb) szerkesztőbizottsági tag
2010-től Citizenship, Social and Economics Education. A Szerkesztőbizottság Tagja
2011-től International Perspectives in Psychology: Research, Practice, & Consultation. A Szerkesztőbizottság tagja
2013-tól Journal of Social Science Education, szerkesztőbizottsági tag
2013-tól Current Issues in Personality Psychology, a szerkesztőbizottság tagja
Hazai és nemzetközi szakmai bizottságok/szervezetek vezetősége
Hazai
2007-től Tudományos Etikai Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás, tag
2014-től ELTE PPK Kari Etikai Bizottság elnöke
2011-2020 Magyar Tudományosság Külföldön MTA Elnöki Bizottság, Domus Kuratórium, tag
2011-től MTA Pszichológiai Bizottság, tag
2013-tól Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Doktori és Habilitációs Bizottság, külső tag
2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság Efpa (European Federation of Psychologists) képviselője, Nemzetközi ügyek titkára
2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság, elnökségi tag
2016-2019 Országos Tudományos Kutatási Alap, Pedagógiai Pszichológiai Albizottság, Bizottság elnöke
2016-2019 Nem-akadémikus MTA Közgyűlési tag
Nemzetközi
2008-tól Children’s Identity and Citizenship: European Association. Kutatási és Publikációs Titkár
2011-től International Society for the Study of Behavioral Development, Regionális képviselő
2016-2020 International Association for Cross-Cultural Psychology, Főtitkár

SZAKMAI TÁRSASÁGOK TAGSÁGA

Korábbi:

 Pszichológus Kamara
 Magyar Pszichodráma Egyesület
 Ferenczi Sándor Társaság
 Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Köre
 European Association for Research on Learning and Instruction
 International Psychoanalitical Studies Organization
 European Association for Research on Adolescence
 European Association for Japanese Studies
 European Association of Developmental Psychology

Jelenlegi:

  • Magyar Pszichológai Társaság
  • Magyar Pszichoanalitikus Egyesület
  • International Society for Study of Behavioral Development
  • Association for Psychological Science 2011-től
  • Children’s Identity and Citizenship European Association
  • International Association for Cross-Cultural Psychology
  • Internaional Association of Applied Psychology

KONFERENCIA-SZERVEZÉS

2000

  • 6th Fenno-Hungarian Conference főszervezője, Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Április 14-16

2002

  • Magyar Pszichológiai Társaság Országos Nagygyűlése, Programbizottság és Tudományos Bizottság tagja, május 30-június 3, Szeged
  • Children’s Identity and Citizenship for Europe 4th Conference, Budapest május 15-18, a helyi szervezőbizottság elnöke, a tudományos bizottság tagja

2003

  • Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Braga, Portugal. 2003 május 8-11. A Tudományos Bizottság tagja.
  • International Association of Cross-Cultural Psychology VIth Regional Congress, Budapest, Július 12-16. A konferencia elnöke, a Szervezőbizottság tagja, a Tudományos Bizottság elnöke

2004

  • Sixth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Krakkó, Lengyelország, május 17-20 A Tudományos Bizottság tagja.

2005

  • International Association for Cross Cultural Psychology VIIth Regional Congress, San Sebastian, Spanyolország, Július 12-16. A konferencia tudományos bizottságának tagja
  • Seventh European Congress of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Ljubljana, Szlovénia, Május 19-21 A konferencia tudományos bizottságának a tagja

2006

  • New Researchers for the New Europe, First International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Riga, Lettország, Május 24-25. A konferencia elnöke.
  • Eighth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network Children’s Identity and Citizenship in Europe. Citizens of Europe and the World: Teaching European and Global Citizenship, Latvijas Universitate, Riga, Lettország, Május 25- 27. A konferencia tudományos bizottságának tagja.

2007

  • Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Szlovákia, Április 25-27. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • Ninth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network. Citizenship Education in Society. Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • New Research for the New Europe, Second International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24. A konferencia elnöke.

2008

  • New Research for the New Europe, Third International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, University of Istanbul, Istanbul, Törökország, Május 24-25. A konferencia elnöke.
  • 10th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. May 29-31, Istanbul, Törökország. A konferencia tudományos bizottságának tagja
  • 19th International Congress for Cross-Cultural Psychology, International University, Bremen, Július 27-31, Németország A konferencia tudományos bizottságának tagja

2009

  • New Research for the New Europe, Fourth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Malmö University, Malmö, Sweden, Május 20-21. A konferencia elnöke.
  • 11th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Malmö University, Malmö, Sweden, Május 21-23. A konferencia tudományos bizottságának tagja

2010

  • International Symposium on Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development’ Canakkale Oneksiz Mart University, Turkey. October 6-8, 2010. A tudományos bizottság tagja
  • New Research for the New Europe, Fifth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, Május 20-21. A konferencia elnöke.
  • 12th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, Május 20-21. A konferencia elnöke.

2011

  • 13th European Conference of Children’s Identity and Citizenship Regional Conference ’Global Citizenship’ 18 January, 2011, Coimbra, Portugal. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • 6th Conference on Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • International Association of Cross-Cultural Psychology, Istanbul, Turkey June 30-July 2010, A konferencia tudományos bizottságának tagja
  • Magyar Pszichológiai Társaság XX. Jubileumi Nagygyűlés, Budapest, 2011. május 25- 27.A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • 3rd South European and Mediterranean Citizenship Education Conference. Patras, Greece, May 6-8, 2011. A konferencia tudományos bizottságának tagja
  • 13th Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network, június 9-11, Dublin, Írország. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • New Researchers for the New Europe, Sixth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, június 8-9, Dublin, Írország, A konferencia elnöke.

2012

  • 14th Annual CiCe Network Conference, Creating Communities: Local, national, global. University of York, York, UK. 2012. May 24-26. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • CiCe Seventh Annual Research Student Conference. University of York, York, UK. 2012. May 23-24. A konferencia elnöke.
  • Magyar Pszichológiai Társaság Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. A konferencia tudományos bizottságának a tagja

2013

  • CiCe Eights Annual Research Student Conference. Június 12-14, 2013, Lisszabon, Portugália. A konferencia elnöke.
  • 15th Annual CiCe Network Conference, Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges, Június 14-16, 2013, Lisszabon, Portugália. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • ISSBD Regional Workshop on “Interpersonal dynamics in childhood and adolecence” Budapest, Hungary, September 12 – 14, 2013
  • Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Nagygyűlése. Budapest A konferencia tudományos bizottságának a tagja

2014

  • Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Nagygyűlése. Marosvásárhely. Május 14-18, 2014, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • The International Association of Cognitive Education and Psychology (IACEP), Budapest, Június 19-20, 2013. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • CiCe Nineth Annual Research Student Summer School and Conference. Június10- 12, 2014, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland . A Nyári Egyetem és a
    konferencia elnöke
  • 16th Annual CiCe Network Conference, Innovative Practice and Research Trends in Identity, Citizenship and Education, Június 12-14, 2014, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland . A konferencia tudományos bizottságának a tagja

2015

  • Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Nagygyűlése. Eger. Május 28-30, 2015, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • Appearance Matters International Symposium COST-Action, 2015, április 13-14, Budapest, konferencia fő szervezője. European Congress of Psychology, , Milan, Italy, July 7-10, 2015, tudományos bizottság tagja
  • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, September 3-4, Corinth, Görögország. Konferencia tudományos bizottságának tagja.

2016

  • Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Nagygyűlése. Budapest. Június 2-4, 2016, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • 7th International Congress of Psychologists of Slovenia: Applied Neuropsychology: Between Small and Big Networks, 2015 September 19-21, Crnja Gora, Slovenia. Konferencia tudományos bizottságának a tagja
  • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, June 14-16, Madrid, Spanyolország. Konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 1st Research Student Conference. June 16-18, Madrid, Spanyolország. A konferencia elnöke

2017

  • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, University College VIVES, June 7-9, Brugge, Belgium, a konferencia tudományos bizottságának tagja.
  • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 2nd Research Student Conference. University College VIVES, June 7-9, Brugge, Belgium. A konferencia elnöke
  • 9th European Regional Conference of the International Association of Cross Cultural Psychology, Július 16-19, 2017, Varsó, Lengyelország, a konferencia tudományos bizottságának tagja

2018

  • 20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Warsaw, Poland May 10-12, 2018, tudományos bizottság tagja
  • Second International Conference: Healthier Societies Fostering Healthy Organizations: A cross-cultural perspective. Florence, Italy, August 30-September
    1, 2018, a tudományos bizottság tagja

2020

  • International Congress of Psychology, 2020, Prague, Czech Republic, member of the International Advisory Board

MEGHÍVOTT SZIMPÓZIUM

2006
Meghívott Szimpózium “Perception of competition and perception of economic competition in cross-cultural perspective” Economic Psychology Division, 26th International Congress of Applied Psychology, July 16-21, Athens, Görögország.
2008
Meghívott szimpózium. „Competition across psychological disciplines and cultures” XXIX International Congress of Psychology, Berlin, Németország, Július 20-25.
2015
Meghívott szimpózium „Towards a bio-psycho-social-cultural model of competition” European Congress of Psychology, Milan, Italy, July 7-10, 2015
2017
Meghívott szimpózium „Widening the Boundaries of Knowledge on Human Behavior: The Cultural Perspective” International Convention of Psychological Science, Vienna, March 22-26, 2017
2018
Meghívott szimpózium: “Different components of well-being in the workplace: a cross-cultural perspective”, Second International Conference, Healthier societies fostering healthy organizations: Cross- cultural perspectives, University of Florence, August 30-31, September 1, 2018
2020
Meghívott szimpózium „Competition and Psychological and Somatic Health”, Invited Symposium, International Congress of Psychology, 2020, Prague, Czech Republic

PLENÁRIS ELŐADÁS HAZAI KONFERENCIÁN

Fülöp, M. (2008) Verseny a társadalomban – verseny az iskolában. VII. Nevelésügyi Kongresszus. Budapest. Augusztus 25-28.
Fülöp, M. (2010) Tanulási motiváció és versengés: barátok vagy ellenségek? VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged. Április 16-17.
Fülöp, M. (2010) A versengés mint a társas élet egyik alapjelensége: mitől függ, hogy épít vagy rombol, hogy boldoggá tesz vagy boldogtalanná? „Mérei Előadás” Magyar Pszichológiai Társaság Nagygyűlése, Pécs, május 27-29.
Fülöp, M. (2015). A sikerrel/győzelemmel és a kudarccal/vesztéssel való megküzdés pszichológiája és pedagógiája. TANI-TANI Konferencia. Miskolci Egyetem, Miskolc, január 30.
Fülöp, M. (2017). A motiváló iskola. A Pszichológia Napja 2017. Digitális Tanulás és Tanítás Workshop MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatási Kutatócsoport és Magyar Pszichológiai Társaság.
Fülöp, M. (2018) Versengés és pszichés és szomatikus egészség: mítoszok és kutatási eredmények – Mérei Ferenc emlékelőadás (Ranschburg Pál emlékérem) Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése Budapest, 2018. május 31-június 2. Pázmány Péter Katolikus Egyetem.

PLENÁRIS (KEYNOTE) ELŐADÁS NEMZETKÖZI KONFERENCIÁN

1. Fülöp, M. (2000) Different Mentalities – obstacle or benefit? AEGEE: Go East? Chances and Consequences of the EU enlargement. Passau május 26-28, Németország.
2. Fülöp, M. (2003) Different mentalities. The cultural aspects of EU enlargement. Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe. Braga. Portugal. 2003. május 8-11.
3. Fülöp, M. (2004) Competitiveness in Cultural Focus. 68th Conference of the Japanese Psychological Association, Osaka, Japan, Szeptember 12-14.
4. Fülöp, M. (2006) Does competition contribute to happiness or ruins it? Nyitóelőadás a „Man and happiness” Vth Congress of the Slovenian Psychological Association. November 8-11, Ljubljana, Szlovenia.
5. Fülöp, M. (2007) European representation of citizenship: the case of England and Hungary. Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Szlovákia, Április 25-27.
6. Fülöp, M. (2008) Gender and competition from cross-cultural perspective – is competition a male trait? International Conference on Woman and Culture – Masculinity and Femininity in the Process of Social Changes. March 6, Sopot, Lengyelország
7. Fülöp, M. (2008) Happy and unhappy competitors: what makes the difference? 4th European Congress of Positive Psychology, July 1-4, Opatija, Croatia. P.11.
8. Fülöp, M. (2009) Women, men and love – psychotherapeutical perspective. Women in Culture. Women, Men and Love. International Conference. March 4, 2009. University of Gdansk, Lengyelország
9. Fülöp, M. (2009) Citizenship in cross-cultural perspective. International Symposium on Democracy and Democracy Education in Europe. Június 11-12, Canakkale Onsekiz Mart University, Turkey
10. Fülöp, M. (2009) The cultural construction of competition. Identite, lien social et interculturalite. Fete de la Science. November 16-22, Universite de Reims, Champagne-Ardenne. Franciaország. P. 3.
11. Fülöp, M. (2009). Competition or cooperation. Conference on the 150. Anniversary of Napredak. Croatian Educational Association. Opatija, Croatia, Szeptember 28-30. p. 4.
12. Fülöp, M. (2011) Gender and competition in cross-cultural perspective. Plenáris előadás. 6th Conference. Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8. p. 9.
13. Fülöp, M. (2012) Being female and competitive in Japan. Plenáris előadás a Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development International Panel. Március 2. Canakkale Onsekiz Mart University, Törökország.
14. Fülöp, M. (2012) Contested issues around competition: questions and possible answers. XXX International Congress of Psychology, 22-27 July, Cape Town, South Africa
15. Fülöp, M. (2013) Growing up in a competitive world as a boy and as a girl: universal challenges and culturally different responses. XXII. Annual Conference of Developmental Psychology: Social Context of Development from Childhood to Adulthood. May 27-29, 2013. University of Gdansk, Poland
16. Fülöp, M. (2014) The psychology of competition in different contexts: economics, education, psychotherapy. 28th International Congress of Applied Psychology, 8-13, July, Paris, France
17. Fülöp, M. (2014) How to cope with winning and losing? 23nd Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, 8-12, July, Shanghaj, Kína
18. Fülöp, M. (2014) The cultural construction of competition. 22nd Congress of the International Association of Cross-Cultural Psychology, July 14-18, 2014, Reims, Franciaország
19. Fülöp, M. (2014) Talented young people and competition. 14th International Conference of the European Council of High Ability, September 17-20, 2014, Ljubljana, Szlovénia
20. Fülöp, M. (2015). How to reach the summit in the competitive world? Plenáris előadás, Spectrum of Education 4th Conference, Istanbul, Turkey, 2015 április 25-26
21. Fülöp, M. (2015) Growing up in a competitive world: developmental challenges and threats. 17th European Congress of Developmental Psychology, September 8-12, 2015, Braga, Portugal
22. Fülöp, M. (2015) Do contests and competition enrich or ruin the life of highly gifted? Second Conference in Memory of Itzhak Parnas neurobiologist, The art and craft of science education: challenges in an ever-changing world, October 8-9, 2015, Hebrew University of Jerusalem, Israel
23. Fülöp, M. (2016) Growing up in a competitive world: threats and challenges. International Conference on Youth Affairs, March 25-26, Kanya Maha Vidyalaya College, Jalandhar, Punjab, India
24. Fülöp, M. (2016) Educating the Cooperative Competitive Citizen. Plenáris előadás. 11th International Balkan Education and Science Congress 12th to 14th October 2016, Porec, Horváthország
25. Fülöp, M. (2017) How to become motivationally gifted? Plenáris előadás. International Congress on Skill Development in Education. Kanya Maha Vidyalaya College, Jalandar, Punjab, India. March 17-18, 2017.
26. Fülöp, M. (2017) Is it good or bad to be competitive? International Seminar of Psychology Celebrating the 100th Anniversary of Pontifica Universidad Catolica del Peru. Április 26-27, 2017, Lima, Peru
27. Fülöp, M. (2018). Anywheres and Someheres in the Hungarian Society. V. International Research Conference “Culture in Society, Between Groups and Across Generations”. April 12-13, 2018.Moscow, National Research University Higher School of Economics.
28. Fülöp, M. (2018). The Psychology of Peak Performance: threat or challenge? 2nd Sports and Innovation International Conference. Május 9-10, 2018. Testnevelési Egyetem. Budapest.
29. Fülöp, M. (2018). Three decades of youth activism in a post-socialist context: the Hungarian case. 20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference. Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Warsaw, Poland May 10-12, 2018
30. Fülöp, M. (2018) Competition: A Favorable Or An Evil Phenomenon? 19th International Congress of Applied Psychology, Montreal, Canada June 26-30, 2018

MEGHÍVOTT ELŐADÓ KÜLFÖLDÖN

1992
University of Tampere, Department of Psychology, Finland
 University of Jyvaskyla, Department of Education, Finland
1993
University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
 Psychodrama Akademie, Stockholm, Sweden
1994
 University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
1995
 University of Turku, Department of Psychology, Finland
 University of Vasa, Department of Psychology and Education, Finland
 University of Joensuu, Department of Education, Finland
 University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
 Music Academy, Goteborg. Sweden
 University of Copenhagen, Department of Clinical Psychology, Denmark
1996
 Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Japan
 Fukuoka Medical University, Department of Psychiatry, Japan
 Hiroshima Mental Health Center, Japan
1997
 Ph.D. course on psychodarama, University of Joensuu, Finland
1998
 Stanford University, School of Education, USA
 University of Michigan, Ann Arbor, USA
 San Francisco Jung Institute, USA
1999
 South China Normal University, Department of Psychology, Guanghzou, China
 University of Hong Kong, Department of Education, Hong Kong
 Imperial College, London
 Roehampton Institute, Department of Psychology, London
2000
 University of Ljubljana, Department of Japanese Studies, Slovenia
 Ph.D. course on psychodrama, University of Joensuu, Finland
 University of Passau, Germany, AEGEE Conference keynote speaker
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, UK
 University of Liverpool, Liverpool, UK
2001
 University of Minnesota, Life Course Center, USA
 University of Hong Kong, Department of Psychology, Hong Kong, China
 Chinese Academy of Sciences, Institute for Psychology, Beijing, China
 University of Peking, Department of Psychology, China
2002
 Simon Bolivar University, Institute for the Studies on Knowledge, Caracas, Venezuela
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, UK
 Ontario Institute for Studies in Education, Univeristy of Toronto, Toronto, Canada
 University of Tokyo, Department of Social Psychology, Tokyo, Japan
 Osaka University of Foreign Studies, Osaka, Japan
 Miyagi Clinical Psychological Association, Sendai, Japan
 University of Ljubljana, Department of Education, Ljubljana, Slovenia
2003
 Brunel University. Department of Human Sciences. London. UK.
2004
 Queens University, Integrated Learning Center, Kingston, Canada
 Brunel University. Department of Human Sciences. London. UK.
 Tokyo University, Graduate School of Education and Faculty of Social Psychology, Japan
 Kansai University, Faculty of Sociology and Social Psychology, Osaka, Japan
 Japanese Psychological Association, Osaka, Japan – főelőadó
 Saitama Medical University, Saitama, Japan
2005
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia (január)
 University of Lund, Department of Psychology, Svédország
 University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Svédország
 Freie Universitet, Berlin, Németország
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia (december)
2006
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Reims, Economic Psychology Doctoral School, Reims, Franciaország
 Gazdaságpszichológia kétnapos workshop tiszteletbeli meghívott előadója
 Vth Congress of the Slovenian Psychological Association, Ljubljana, Szlovénia – konferencia megnyitó elődás
 University of Primorska, Faculty of Education, Koper, Szlovénia
2007
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 Universidad Autonoma de Madrid, Faculty of Developmental Pychology and Education, Madrid, Spanyolország
 University of Gdansk, „Appreciating Diversity” Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
 University of Malta, Faculty of Education, Malta
2008
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Rome, La Sapienza, Department of Psychology, Olaszország
 Autonomous University of Madrid, Faculty of Education, Doctoral School. Spanyolország
 University of Gdansk, „Appreciating Diversity” Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
 University of Zagreb, Faculty of Teacher Training, Croatia
 Niedersachsisches Institut für frühlindliche Bildung und Entwicklung, Osnabruck, Germany
2009
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Ljubljana, Faculty of Education, Szlovénia
 Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Education, Törökország
 Universite de Reims Champagne-Ardenne, Department of Psychology, France
2010
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Sussex, School of Psychology, Anglia
 University of Roma, La Sapineza, Faculty of Psychology, Olaszország
 Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
 University of New South-Wales, School of Psychology, Sidney, Ausztrália
 Levinsky College, Tel Aviv, Israel
2011
 University of Gdansk, Faculty of Social Sciences, Institute for Psychology, Lengyelország
 American Corner, Gdansk, Lengyelország
 Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
2012
 Canakkale Onsekiz Mart University,, Faculty of Education, Törökország
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
 University of Roma, La Sapienza, Faculty of Medicine and Psychology, Olaszország
 University of South Africa, Graduate School of Business Leadership, Midrand, Dél-Afrika
2013
 University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 London School of Economics and Political Science, London, Anglia
2014
 University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
 Lady Irwin College, University of Delhi, India
2015
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Veracruz, Faculty of Psychology, Xalapa, Mexico
2016
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Osaka, Osaka, Japan
 University of Ljubljana, Faculty of Chemistry, Slovenia
2017
 Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
 University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
 Boston College, School of Psychology, Boston, USA
2018
 University of Baltimore, Division of Applied Behavioral Sciences, Baltimore. USA

Összesen 98 alkalommal meghívott előadó (tartósabb külföldi oktatást és nyári egyeteket leszámítva) külföldi egyetemen, kutatóintézetben, összesen 113 előadást tartva 23 országban.

FOLYÓIRAT „REVIEWER”

(azokon kívül, ahol szerkesztőbizottsági tag)

 Magyar Pedagógia
 Alkalmazott Pszichológia
 Journal of Cross-Cultural Psychology
 Journal of Cultural and Evolutionary Psychology
 Personal Relationships
 International Journal of Early Childhood
 Scandinavian Journal of Educational Research
 International Journal of Psychology
 South African Journal of Psychology
 International Review of Education

Oktatási tevékenység

Jelenlegi pozíció (félállás): Egyetemi tanár, kutatócsoport vezető

Munkahely: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás, Pszichológiai Intézet, Társas interakció: Versengés és Együttműködés Kutatócsoport
Címe: Budapest, 1064 Izabella utca 46.
Telefon: (1) 461-2600

Korábbi oktatási tevékenységek

19811982 Alkalmazott szociálpszichológia, meghívott elôadó, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen
1991 A versengés pszichológiája, speciál kollégium, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi kar, Pszichológia Szak
1991 A versengés pszichológiája, speciál kollégium és Neveléslélektan előadás, meghívott előadó, József Attila Tudományegyetem, Szeged
1991 Interjú technika, meghívott elôadó, ELTE Szociálpolitika szak
19941995 John Wesley Metodista Lelkészképzô Fôiskola Tündérhegyi Levelező Szociális Munkás Képző tagozata, Fejlődéslélektan és Szociálpszichológi1991ELTE “Szociális reprezentáció és kommunikáció” című doktori kurzus
1991 Fejlődéslélektan előadás és gyakorlat, meghívott előadó, József Attila Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Szeged
19961997 The Theory and Practice of Psychodrama, Tohoku Fukushi
University, Department of Psychology, Sendai, Japán
19972000 Félállású egyetemi docens, József Attila Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Szeged
20002003 Széchenyi Professzori Ösztöndíjas, Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék
Oktatott tárgyak: Szociálpszichológia, Versengés pszichológiája, Kulturális pszichológia
20022003 Szociál és Szervezetlélektani Tanszéki Csoport vezetője, Szociálpszichológia Szakirány megalapítása Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék
20032005 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Tudományos Főmunkatárs
20042009 University of San Francisco, San Francisco, USA, Budapesti Tagozat meghívott előadó „Culture and Personal Values”
20052006 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Egyetemi docens
20062009 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Habilitált egyetemi docens
20032011 Szegedi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Fakultás, óraadó
2009től ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás. Pszichológiai Intézet Egyetemi tanár

DOKTORI KÉPZÉSBEN VALÓ RÉSZVÉTEL

1997 Introduction to Psychodrama, Ph.D. workshop, University of Joensuu, Finnország
19982004 ELTE Neveléstudományi Tanszék Doktori Iskolája Izraeli Ph.D. program
19992014 ELTE Pszichológiai Intézet Doktori Iskola, témavezető
1999től Pécsi Tudományegyetem, Pszichológiai Intézet Doktori Iskolája
2014től ELTE Pszichológiai Intézet Doktori Iskola, Alap és Alkalmazott Szociálpszichológiai Modul vezetője

MEGHÍVOTT VENDÉGPROFESSZOR KÜLFÖLDI DOKTORI ISKOLÁBAN

2006 Workshop on Economic Psychology, “Perception of competition in the business world”, Université Champagne-Ardenne, Reims, Franciaország
2007 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
2008 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
2008 University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology, Citizenship Doctoral Programme
2008 University of Zagreb, Doctoral School of the Faculty of Teacher Training
2009 Canakkale Onsekiz Mart University, Doctoral School of Educational Studies, Faculty of Education, Törökország
2010 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
2010 University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology, Citizenship Doctoral Programme
2011 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország

MEGVÉDETT PH.D. DOLGOZATOK TÉMAVEZETŐJE

  • Zehava Toren: The reproduction of class structure through artwork in Israeli Kindergartens, 2000, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Ilana Bluma Navon: The Developmental Failure in the Interaction between Cognition and Affectivity in Adolescence, 2001, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Yaffa Shabat: Factors which influence social adjustment of blind and visually impaired children in integrative frameworks in Israel. 2002 Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Adi Shulkin: The effect of the ability to synchronise regular beat to the kinaesthetic system, on the improvement of learning abilities. 2002. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Sarit Segal: Epistemic authority of adolescent girls and psychological effectiveness of aerobic fitness. 2002. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Dafna Hammer-Budnaro: Improving the chances of success among adolescents at risk of scholastic failure: an intervention program. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Yosef Hezy: Opposition, anger and aggression among Ethiopean immigrant youth. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Israel Azaria: Factors predicting success in achievement tasks in school 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Shelly Nordheim: Social integration between student with special needs and ordinary students. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Racheli Cohen 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Hissy Abramovsky 2004. Enhancing ego-mastery through music therapy of primary enuresis-balancing restraint and flowing Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
  • Berkics Mihály (2010) A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése , Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
  • Orosz Gábor: (2010) Social Representation of competition, fraud, and academic cheating of French and Hungarian Citizens. ELTE Pszichológiai Doktori Iskola és Ecole Doctorale SHS, Université de Reims, Champagne-Ardenne
  • Sándor Mónika (2010) A versengés, a győzelem és a vesztés fogalma kisiskolás korban, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
  • Sebestyén Nóra (2016): A perfekcionizmus, a tanulmányi motiváció, az attribúciós folyamat, a versengés és a pszichológiai jól-lét kapcsolatának vizsgálata magyar és kínai diákok között. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskola
  • Nagy Tamás (2016) A versengést és győzelmet kísérő pozitív stressz pszichofiziológiája Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskola

KONZULENSI TEVÉKENYSÉG

1992-1995 Tréning konzulens, Nemzetközi Bankárképző Központ, Budapest
19972001 Kutatási konzulens, Nemzetközi Üzleti Főiskola, Budapest
2001 Felkért szakértő, European Science Foundation, “Integrating Immigrants into their new societies” Exploratory Workshop
2003 Felkért szakértő: Miniszterelnöki Hivatal, ENSZ Bűn- és Drogmegelőzési Főosztály „ A Tisztább Közéletért” Oktatás, humán fejlesztés, közvélemény-kutatás szakértői munkacsoport tagja
20042005 Konzulens a Center for Social Development and Education, University of Massachusetts, Boston, Special Olympics Regional Collaborating Center
20092010 European Science Foundation, COST (Cooperation in Science and Technology), értékelő szakértő
2013 FP7-PEOPLE-2013-IIEF, Marie-Curie, értékelő szakértő
2015 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS-2015, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, értékelő szakértő
2015 H2020-YOUNGSOCIETY-2015, értékelő szakértő
2015 European Science Foundation COST (Cooperation in Science and Technology) -Action Open Call 2015, értékelő szakértő
2016 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS-
2016, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator
2016 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2016 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2016 public call
2017 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2017 public call
2017 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2018 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2018 H2020-MSCA-ITN-2018, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator

Publikációs lista

Publikációs lista
X